Skoči na glavno vsebino

Regijsko tekmovanje FLL 2024/2025

V soboto, 25. januarja 2025, smo se z učenci, ki obiskujejo interesno dejavnost Lego Robotika, udeležili Regijskega tekmovanja First Lego Liga (FLL), ki je potekalo na OŠ Danile Kumar. Na tekmovanju so se učenci predstavili s štirimi enakovrednimi deli FLL-ja – inovacijski projekt, zasnovo robota, ki svojo učinkovitost pokaže na tekmi robotov, in temeljne vrednote.

Inovacijski projekt:

Ekipa raziskovalcev LEGO PREGARČEK je raziskovala, kako iz morske vode pridobiti pitno vodo. Raziskali so metode razsoljevanja z izparevanjem in obratno osmozo. Da smo se na tekmovanje lahko prijavili, gre zahvala tudi zunanjim organizacijam in podjetjem, ki so nas finančno in raziskovalno podprla. Pri raziskovanju smo dobili podporo podjetja PRIMA  Filtertehnika d.o.o., ki je bil tudi naš sponzor. Brez njihove aparature za obratno osmozo bi težko dokazali razsoljevanje vode ter na samem dogodku privabili toliko radovednih, ki so se želeli prepričati in okusiti filtrirano vodo. Na inštitutu Jožef Štefan smo opravili poskus izparevanja vode v podtlačni komori. Zahvala gre tudi donatorskemu podjetju TPV AVTO d.o.o., ki nam je doniralo sredstva za nakup lego kompleta, ki je pogoj za prijavo na tekmovanje.

     

Tekma robotov:

Ekipa, ki je zasnovala robota (FIREOCTOPUS), se je maksimalno potrudila. Sastavili smo robota z več nastavki, ki naj bi opravil več misij. Žal na tekmovanju nismo bili konkurenčni drugim, ki so imeli novejše robote, ki omogočajo hitrejše in enostavnejše menjave nastavkov.

Žal se v tej sezoni nismo uvrstili v finale na Odprto državno prvenstvo, vendar nam to ni vzelo motivacije za nadaljevanje, saj smo se uvrstili tik pod ekipami finalisti in glede na to, da smo se letos z ekipo prvič udeležili tekmovanja, vidimo možnost izboljšav, ki nam bi lahko prinesle boljšo uvrstitev. Sicer pa smo se na tekmovanju in pripravah zelo veliko naučili in povezali kot ekipa.

Kratka predstavitev ekipe:

Naša ekipa FLL je živahna skupina mladih, ki hitro pokažejo svojo organiziranost in sodelovalnega duha. Že na začetku so si učenci sami razdelili naloge – nekateri so se posvetili sestavljanju robota, medtem ko sta se dva člana osredotočila na raziskovanje in pripravo inovativnih rešitev za letošnjo raziskovalno nalogo. Začeli smo na taboru, kjer smo skupaj postavili tekmovalni poligon, kar je še dodatno okrepilo našo povezanost. Priprave potekajo v okviru interesne dejavnosti, ki jo obiskuje več kot 10 učencev. Ustvarjalno vzdušje in dinamika skupine poskrbita, da nam čas vedno prehitro mine, a hkrati nas navdajata z navdušenjem in ponosom nad dosežki in pridobljenim novim znanjem.

Mentorica ekipe je učiteljica Katja Presetnik, ki igra ključno vlogo pri usmerjanju ekipe. Pogosto mora učence spomniti, da imamo omejen čas za igranje, pomaga pri iskanju finančnih sredstev in podaja predloge za izboljšave ter skrbi, da delo poteka učinkovito, a hkrati v sproščenem in ustvarjalnem vzdušju.

 

Orodna vrstica za dostopnost